무더운 날씨가 이어지면서 눈길을 끄는 이색 체험행사들도 속속 등장하고 있다.
As the sultry weather continues, eye-catching flamboyant hands-on experience events can be easily found.
올해 개최된 이색 체험행사로는 지난 3월 27일부터 3월 31일까지 5일간 신사동 가로수길에서 열린 영국 문화 페스티벌 ‘더 그레잇 페스티벌(THE GREAT FESTIVAL)’이 대표적이다.
Among many hands-on experience events, the most notable one is the Great Festival, a British culture festival which was held at Garosu-gil Road of Sinsa-dong during 5 days from March 27 to 31 this year.
주한영국대사관이 주관한 이번 행사는 영국의 다양한 문화와 산업을 홍보하고, 영국의 이미지를 높이는 동시에 영국에 대한 국제적 관심을 고조시키기 위해 마련됐으며, 지난 2012년부터 3년째 진행되고 있는 영국 문화 페스티벌이라 할 수 있다.
The event conducted by the British Embassy in Seoul promoted various culture and industries of the United Kingdom, improved the image of UK, and increased the level of the international attention on UK. It was the third time that the event was held since 2012.
신사동 가로수길에서 흔히 보이는 기존 팝업스토어 프로모션과는 다르게, 신사동 가로수길만의 지역축제 캠페인으로 진행된 이번 ‘더 그레잇 페스티벌(The Great Festival)’에는 트렌드 지역 캠페인 기획사 (주)이노버코리아를 통해 가로수길에 입점한 영국을 대표하는 브랜드 프레드페리, 캐스키드슨, 더바디샵, 토니앤가이, 바라쿠타(WP스토어) 및 가로수길을 대표하는 펍, 푸드, 패션, 크리에이티브 매장 등 약 40여 개의 점포도 함께 페스티벌에 참여해 볼거리를 더했다.
Unlike how certain brands usually open their pop-up stores in Garosu-gil for their brand image promotion, the event was promoted as a local fair campaign of the whole Garosu-gil area. The campaign agency of trend area, Innover Korea, Inc. contributed to diversifying the contents of the festival by increasing the participation level of approximately 40 stores on Garosu-gil in the festival through its association with, especially, the British brands such as Fred Perry, Cath Kidston, The Body Shop, Toni and Guy, and Baracuta(WP Store), and the British pubs, food, fashion, and creative stores.
매장별로 마련된 다양한 체험 이벤트와 할인 쿠폰 등도 마련됐으며, 붉은 제복을 입은 영국 왕실 근위병들의 거리 행진 등 다양한 퍼포먼스도 관광객들의 발걸음을 잡을 만했다.
Each store has its own experience events and discount coupons, and multiple performances of the Buckingham Palace guards in the red Windsor uniform such as street parade were fascinating enough to grab the attention of the tourists.
스콧 와이트먼 주한 영국대사는 “이번 페스티벌을 한국에서 가장 핫한 거리인 가로수길에서 진행할 수 있게 돼 감사하다”며 “각 매장별로 다양한 이벤트를 수집하고 행사를 진행했으며 ‘더 그레잇 페스티벌’의 취지를 잘 살려냈다”고 말했다.
The British Ambassador to Korea, Scott Wightman, said, “I feel grateful to open this festival on Garosu-gil, one of the hottest places in Korea and each store performed various events and promoted the festival well that the goal of the festival was accomplished: promoting UK’s image, culture, and industries.”
신연희 강남구청장도 “이런 재미있고 유익한 행사에 협조와 지원을 아끼지 않겠다”며 “신사동 가로수길 뿐만 아니라 청담동 명품 거리, 압구정 로데오 등 트렌디한 거리를 중심으로 도심형 올레길을 만듦으로써 더욱 많은 관광객을 유치할 수 있도록 노력하겠다”고 계획을 밝혔다.
The chief of Gangnam-gu Office, Yeonhee Shin, said “We would fully support and cooperate for such fun and valuable event. We will also strive to attract more tourists as we construct urban olle route with not only Garosu-gil Road of Sinsa-dong, but also Cheongdam-dong Luxury street and Apgujeong Rodeo Street as the center.”
한편 이번 영국대사관에서 주관한 더 그레잇 페스티벌’을 기획, 진행한 이노버코리아 대표 한승우는 “앞으로도 단순한 팝업스토어 형식이 아닌 지역적 특색에 맞고 지역상공인과 기업 및 행정기관이 상생할 수 있는 특색 있는 캠페인을 만들겠다”고 밝혔다.
Meanwhile, the CEO of Innover Korea, Seungwoo Han, who directed the Great Festival with the supervision of the British Embassy, said that Innover Korea would conduct distinct campaigns not in the form of pop-up retails but campaigns with which the local businessmen, enterprises, and administrative agency can coexist.
2014-06-12 [기민기자]
2014-06-12 [reporter, Min Kim]